вівторок, 15 грудня 2015 р.

"Світ Котляревського" від решетилівських майстрів

Для оформлення інтер'єру нового приміщення Полтавської ОУНБ ім. І. П. Котляревського (1993 р.) долучилися заслужені художники України М. Підгорний та В. Колесников. Вони подарували портрети видатних земляків, серед яких І. П. Котляревський, М. В. Гоголь, П. Я. Рудченко (Панас Мирний), М. І. Гнєдич, літописець С. В. Величко, математик М. В. Остроградський.
Але бібліотеку прикрашає ще один подарунок від працівників Решетилівської майстерні художніх виробів.

Це гобелен "Світ Котляревського" розміром 4х4 м. Автор полотна - наш земляк Олександр Бабенко, заслужений майстер народної творчості України, кавалер ордена "За заслуги перед Батьківщиною", член НСХУ. На вовняному полотні зображено героїв безсмертних творів І. П. Котляревського - "Енеїди", "Наталки Полтавки", а також легендарного козака Мамая та лелек як носіїв сімейного щастя. Втілили задум в життя килимарниці Галина Шипоша, Галина Романчук та Антоніна Білоусько.

"Свій гобелен я спеціально створив для інтер’єру обласної бібліотеки ім. І. Котляревського, - розповів автор. – У центрі композиції знаходиться козак Мамай, якого я уособлюю із видатним письменником, а також із собою. Шлейф лелек, що летить угору - то його думки. Велика лелека – це моя матір. Дві птахи у яйці-райці – це чоловік і жінка, українська сім’я. На гобелені зображений Вселенський океан, образи Наталки і Петра, козаків. Видніється і Хрестовоздвиженський монастир. Тобто моя робота так само сповнена алегорії, як і твори Котляревського".
У 2014 році Бабенко Олександр Олексійович став лауреатом премії імені Катерини Білокур за видатні твори традиційного народного мистецтва.

Немає коментарів:

Дописати коментар